MOOVE ON kroz ponudu dugoročnog najma vozila želi svojim korisnicima osigurati što širi izbor mogućnosti kako bi oni mogli odabrati opciju mobilnosti koja najbolje odgovara njihovim željama i potrebama.
U prvom dijelu bloga dotakli smo se nekih općih tema budućnosti održivih voznih parkova u Europi. U ovom dijelu više o tome kako to može izgledati iz naše perspektive i što bi moglo očekivati tvrtke u Hrvatskoj.
Zelena budućnost mobilnosti u Hrvatskoj?
Osnovni problem utjecaja voznog parka u Hrvatskoj na okoliš i sigurnost u prometu moguće je pronaći u činjenici da se tržište novih automobila nikada, niti u osnovnoj potrebnoj mjeri, nije oporavilo poslije krize prije više od deset godina. Nabavku i korištenje novih vozila zamijenio je od tada ubrzani rast uvoza i unosa rabljenih vozila, često starijih godišta proizvodnje. Starenje voznog parka ima spomenute negativne utjecaje na okoliš i sigurnost u prometu. Tome doprinosi i postojeći porezni okvir koji nije podrška kvalitetnoj obnovi voznog parka u Hrvatskoj.
Tržište EV i PHEV automobila u Hrvatskoj
Što se tiče tržišta EV i PHEV vozila u Hrvatskoj, ono je do sada najviše ovisilo o državnim subvencijama za nabavku takvih automobila. Kroz navedeno su posljednjih godina učinjeni neki osnovni pomaci prema naprijed.
No, sezonalnost, nesigurnost pojedinih godina da li će tih poticaja uopće biti, način aplikacije za sredstva te ograničenost raspoloživih sredstava mnoge su tvrtke Hrvatskoj već neko vrijeme potakle da počnu s putom prema održivim voznim parkovima van tih subvencija. Dodatno, kriteriji subvencije ograničavaju načine nabavke automobila pri čemu je isključena nabavka i financiranje vozila, na primjer, putem operativnog leasinga. Zbog dijela financijskih prednosti koje operativni leasing nosi kao i zbog izbjegavanja dijela rizika (već spomenuti troškovi održavanja i rizici budućih vrijednosti korištenih vozila) ako vozila koriste putem usluga full-service leasinga (dugoročnog najma vozila), dio tvrtki se sve češće odlučuje za te modele financiranja i korištenja EV i PHEV vozila van programa subvencija od strane države. Za nadati se je da će doći do promjene u programu subvencija koji više neće ograničavati način nabavke i financiranja EV i PHEV vozila. To bi svakako moglo ubrzati elektrifikaciju voznog parka, naročito u segmentu korisnika koji brojem svojih vozila i kilometražom koju prosječno godišnje rade, najviše utječu na okoliš.
Kada bi se mogao dati savjet tvrtkama u Hrvatskoj, možda bi to bilo da svakako počnu (oni koji to još nisu), u dinamici ovisnoj o njihovim potrebama i mogućnostima, svoj put prema održivim voznim parkovima.
Hrvatska je članica EU i svakako će je taj okvir pogurati u implementaciji održivih voznih parkova. A kako je ta implementacija u EU planirana u zaista dinamičnim rokovima, dobro je na vrijeme početi s usvajanjem znanja i iskustva u tom tehnološkom području.
Električna vozila u vašem voznom parku?
Briga za okoliš i društveno odgovorno poslovanje mogu biti temelj za odluku o uvođenju održivog voznog parka. Naravno, sve više tvrtki uvodi taj segment društveno odgovornog poslovanja u svoje poslovne politike i svakodnevno poslovanje. Također, sve ih više potiče i svoje dobavljače te poslovne partnere općenito da krenu s implementacijom održivog voznog parka. Kako smo velikim dijelom gospodarski vezani s europskim tržištem, odluka o zelenom voznom parku može manjim ili većim dijelom utjecati i na vaše poslovanje u budućnosti.
Dodatno, tu su neka razmišljanja i informacije koje se odnose na moguće svakodnevno funkcioniranje vašeg voznog parka poput: koliko kilometara radite dnevno, kakve su prosječne udaljenosti za koje trebate vozilo, da li je raspoloživa infrastruktura za punjenje vozila na tim rutama, da li su dostupne punionice na lokacijama blizu vašeg sjedišta tvrtke? Koje ćete vozilo odabrati, kakav će doseg ono imati na električni pogon te kakve su vaše potrebe u odnosu na to? Generalno, kako će vaše svakodnevno operativno poslovanje funkcionirati s vašim zelenim vozilima?
Temu troškova već smo spomenuli u prvom dijelu bloga -koliko će biti ukupni troškovi korištenja vozila? I kako smo prije naveli, promjene su tu. I bit će dinamične. Motiv bi svakako mogao biti da je potrebno odmah postati svjestan tih promjena i početi, u skladu sa svojim potrebama i mogućnostima na početku, s primjenom novih tehnologija.
Dugoročni najam vozila kao poslovni model za vaš zeleni vozni park?
MOOVE ON Zelena ponuda dugoročnog najma električnih, plug-in hibridnih i hibridnih automobila jednostavno je rješenje za zeleni vozni park. Moguće je da može biti i rješenje za uvođenje zelenog voznog parka u vaše poslovanje.
MOOVE ON Zelenu ponudu pogledajte na https://www.mooveon.hr/zelena-ponuda/
Kao što naveli na početku, MOOVE ON je kroz ponudu dugoročnog najma vozila želi osigurati svojim korisnicima što širi izbor mogućnosti kako bi oni mogli odabrati opciju mobilnosti koja najbolje odgovara njihovim željama i potrebama.
Osim poslovnim, MOOVE ON usluge dugoročnog najma vozila dostupne su i privatnim korisnicima.
Više informacija o cjelokupnoj MOOVE ON ponudi dugoročnog najma vozila možete naći na https://www.mooveon.hr/top-ponuda-2022/.
Dario Matečić
CEO, Move On Mobility Solutions d.o.o.
Višegodišnje iskustvo rada na automobilskom tržištu na raznim područjima, s mnogim izvanrednim automobilskim brandovima te na puno zanimljivih projekata. Interesiraju ga dinamične promjene kroz koje prolazi automobilsko tržište te kako pronaći inovativna i kvalitetna rješenja za mobilnost korisnika. Zato je od samog početka rada te tvrtke dio MOOVE ON tima.