Kod dugoročnog najma vozila sve su usluge korištenja automobila objedinjene na jednom mjestu, a svi troškovi na jednom računu.

Dugoročni najam auta je rješenje s najmanje rizika.

Ugovara se fiksna mjesečna najamnina vozila koja vrijedi od početka do kraja najma. Sa svim uključenim povezanim troškovima korištenja vozila. Bez skrivenih troškova. Za tvrtke to predstavlja kontrolirani i predvidljivi cash-flow te olakšava planiranje poslovanja.

Dodatno, promjene na automobilskom tržištu su dinamične. Koliko bi mogao vrijediti auto nakon nekoliko godina ili što u slučaju izvanrednih kvarova? Korisnici mogu biti bez brige, svi rizici vlasništva kod dugoročnog najma automobila su na pružatelju usluge.

Troškovi vezani za korištenje vozila ravnomjerno raspoređeni na cijelo razdoblje trajanja najma.

Uzmimo za primjer jednu nabavku auta. Ovdje se nećemo fokusirati na troškove kupnje ili financiranja vozila (poput učešća i sl.) već samo na neke od troškova koji se odnose na korištenje vozila. Nakon nabavke auta, između ostalog, imate odmah izdatak za registraciju vozila te davanja vezana za registraciju kao i obvezno te kasko osiguranje. Nabavljate li auto na jesen ili zimu, ubrzo ili odmah dolazi i trošak nabavke zimskih guma. Uglavnom, može se reći da je u nekim slučajevima potrebno osigurati značajna sredstva u kratkom roku.

Kao što smo spomenuli, kod dugoročnog najma vozila sve su usluge korištenja automobila objedinjene na jednom mjestu, a svi troškovi na jednom računu. Time se svi troškovi, ravnomjerno raspoređuju na jednake, fiksne mjesečne iznose tijekom čitavog trajanja najma. Za većinu tvrtki to predstavlja optimalno rješenje upravljanja svojim rashodima i novčanim tijekom.

Dugoročni najam automobila je rješenje koje ne smanjuje korisnikovu kreditnu sposobnost.

Nama u Moove OnTvrtke ne angažiraju odmah značajna sredstva za kupnju automobila, a mali i srednji poduzetnici kroz model dugoročnog najma vozila ne smanjuju niti svoju kreditnu sposobnost. Time si ostavljaju mogućnost da lakše financiraju ostale aktivnosti i potrebe u svom poslovanju.

Porez na dodanu vrijednost kod modela dugoročnog najma vozila.

Vozila u dugoročnom najmu se financiraju kroz operativni leasing. Time i tvrtke korisnici dugoročnog najma vozila ostvaruju mogućnost odbitka PDV-a u mjesečnim fakturama koje zaprimaju za najam: 50% kod programa osobnih vozila te 100% odbitka kod programa lakih gospodarskih vozila.

Mogućnost odbitka PDV-a se odnosi i na ostale troškove korištenja vozila, 50% ili 100% ovisno o namjeni vozila, koji se ne fakturiraju u sklopu usluga dugoročnog najma kao što su to, na primjer, troškovi goriva.

Vjerujemo da smo Vam približili neke od financijskih prednosti dugoročnog najma vozila za tvrtke.

Dario Matečić
CEO, Move On Mobility Solutions d.o.o.

Višegodišnje iskustvo rada na automobilskom tržištu na raznim područjima, s mnogim izvanrednim automobilskim brandovima te na puno zanimljivih projekata. Interesiraju ga dinamične promjene kroz koje prolazi automobilsko tržište te kako pronaći inovativna i kvalitetna rješenja za mobilnost korisnika. Zato je od samog početka rada te tvrtke dio MOOVE ON tima.

Podijeli s prijateljima:

Iza engleskih skraćenica u naslovu teksta stoji Total Cost of Ownership (TCO), jedina metrika o kojoj trebate razmisliti ozbiljno kad kupujete, unajmljujete ili financirate vozilo. Razlog? Upravo druga engleska skraćenica TKO – Technical Knockout.

Igre riječima na stranu, približiti ćemo vam kako financijski odgovorno pristupiti održavanju voznog parka tvrtke i kojih par svježih statističkih podataka trebate unijeti u svoj kalkulator.

Konkurentan ukupni trošak vlasništva vozila

U svom najjednostavnijem obliku, ukupni trošak vlasništva (TCO) je izvorna nabavna cijena vozila, umanjena za njegovu buduću vrijednost (amortizacija), plus svi porezi i tekući troškovi.

To uključuje obavezno automobilsko osiguranje, kasko osiguranje, troškove pri registraciji vozila – tehnički pregled, eko test, naknadu za ceste, posebnu naknadu za okoliš, porez na cestovna motorna vozila i ostale naknade, godišnje servise i izvanredne popravke, troškove nabavke, sezonske zamjene i čuvanja guma, troškove zamjenskog vozila kada je vozilo na servisu, cestarine i potrošnju goriva.

Porezi i njihov obračun traže detaljno pojašnjenje, posebno ako zaposlenicima dajte automobil na stalno korištenje što predstavlja njihovu plaću u naravi. Zato prije svega razgovarajte s voditeljem financija ili poreznim savjetnikom.

Već sad smo nabrojali puno toga što ne stoji u atraktivnoj akcijskoj cijeni vozila u prodajnom oglasu, zar ne?

Vrijedne informacije koje ste možda propustili prošli mjesec

Niste zapeli u gužvi. Vi ste gužva!

“Vozilo se izmicalo drugima s puta, iznenada se zaustavljalo ispred prometnih raskrižja, propuštalo druge automobile i ponašalo se kao da poznaje sve detalje svakog zamislivog prometnog pravila.”

Ova rečenica, slobodno prevedena, preuzeta su iz znanstvenofantastičnog romana pod nazivom “Utopolis” koji je napisao Werner Illing prije gotovo stotinu godina – 1930. Kada ju čitate, teško je vjerovati kako je prije toliko godina njemački autor uspio točno predvidjeti vrste stvari na koje se proizvođači vozila sada jako usredotočuju.

Zapravo, tijekom svog romana dotaknuo se i teme, danas toliko bitne, povezanosti kada je opisao kako funkcioniraju “misteriozni automobili koji sami sobom upravljaju”. Na prednjem dijelu svakog vozila bilo je “malo oko s prizmom” koje je djelovalo na električne ćelije osjetljive na svjetlost i komuniciralo s električnim očima koje su bile “diskretno uvučene u zidove kuća”. “Ove mehaničke oči reguliraju brzinu i upravljanje pomoću izmjeničnog odraza zrcala.”
94 godine kasnije, u eri u kojoj se cestovni promet sve više digitalizira, naše se društvo nalazi na pragu vjerojatno najveće revolucije mobilnosti od izuma automobila.

Softver i elektronika preuzimaju sve više zadataka od vozača, pretvarajući automobile u kotrljajuće strojeve visoke tehnologije. Svi renomirani proizvođači sada nude potpomognutu i poluautomatiziranu vožnju, a broj vozila opremljenih značajkama automatizirane vožnje značajno će se povećati u nadolazećim godinama.

Hoćemo li tako smanjiti gužve na cesti? Možda će i to netko proučavati za stotinu godina.

Što možete učiniti za sigurnost vožnje na hrvatskim cestama?

Stopa smanjenja smrtnosti na cestama u Hrvatskoj u posljednjem je desetljeću dosegla 30%, nadmašujući prosjek EU-a i pokazujući predanost države sigurnijim cestama. Iako cilj nacionalne strategije smanjenja od 50% do 2020. nije postignut, ostvarena su značajna poboljšanja. Međutim, smrtnost na cestama u Hrvatskoj i dalje je znatno viša od prosjeka EU-a, što naglašava potrebu za daljnjim naporima i mjerama za poboljšanje sigurnosti na cestama.

Hrvatska je četvrta najgora europska zemlja po broj smrtno stradalih, 71 stradali na milijun stanovnika. Za usporedbu u Norveškoj je taj broj 21.

U Francuskoj, strategija sigurnosti cestovnog prometa uključujući praćenje, evaluaciju i usmjeravanje odluka politike u izgradnji maksimalno automatiziranog sustava za provođenje programa smanjena brzine. Zato je u 2023. izdano više od 17 millijuna prekršajnih prijava zbog prebrze vožnje, što znači da je gotovo svaki drugi automobil u Francuskoj dobio kaznu (u Francuskoj je 2023. bilo registrirano 38.9 milijuna osobnih vozila).

Sigurna i odgovorna vožnja u novom automobilu jedno je od rješenja sigurnosti na cestama.

Potpuna digitalizacija vožnje

Softver je ključan za budućnost automobilske industrije. Neki vozači misle da ga ima previše u današnjim automobilima dok drugi kukaju kako ga je premalo i kako ne radi kako ispravno. Dostupni podaci pokazuju da se samo 15% do 20 % trenutačnih zaposlenika u europskim kompanijama bavi softverskim rješenjima.
Svjesni takvog stanja europski prozvođači automobila, pokušavanju pronaći holistička rješenja. Primjerice, europski vodeći proizvođači razvijaju zajedničke ili interoperabilne softverske platforme kako bi izbjegli skupe samostalne aktivnosti.

Rano zapošljavanje, prekvalifikacija i akvizicija novih talenata također mogu pomoći u razvoju novih softwareskih rješenja. Veliki europski proizvođači intenziviraju rano zapošljavanje izravno sa sveučilišta i potiču obrazovanje svojih trenutnih zaposlenika kroz STEM i partnerstva sa sveučilištima i školama. Istraživanje pokazuje da je prekvalifikacija već u punom tijeku: 37% europskih automobilskih dobavljača trenutno radi na prekvalificiranju, a još 41% ih planira provesti. Kako bi privukli kvalificirane softverske talente iz drugih regija, europski poslodavci trebali bi ubrzati procese oko radnih dozvola i zadovoljiti zahtjeve novih talenata u pogledu plaće, beneficija i radnih uvjeta.

Što mislite jesu li današnji automobili previše ili premalo digitalizirani?

Amortizacija automobila

Gorivo i osiguranje su na primjer očiti tekući troškovi  , ali amortizacija vozila (razlika između vrijednosti automobila kada ga kupite i kada ga odlučite prodati) najveći je trošak posjedovanja automobila, ali i uvelike skriven.

Automobile mijenjamo u prosjeku svakih 3-5 godina. Neki novi automobili mogu imati pad vrijednosti za čak 20-35% u prvoj godini, a često će izgubiti 50% ili više tijekom tri godine.

Na primjer, ako uzmete dva automobila na jeftinijem kraju tržišta, možete vidjeti da je automobil B u početku jeftiniji za 2000 eura, ali zapravo košta više tijekom tri godine od automobila A.

Čak i ako skuplji automobil A također ima veće troškove rada, manje se amortizira.
U međuvremenu, automobil B, koji je jeftiniji za kupnju i vožnju, gubi vrijednost puno više.
Zapravo, amortizira se toliko više da je početna ušteda od 2000 eura u potpunosti nadmašena amortizacijom tijekom tri godine.

Kako možete smanjiti amortizaciju svog automobila i maksimizirati njegovu vrijednost pri prodaji? Od početka treba istražiti i razmisliti o marki i modelu vozila, čak i njegovoj boji, trajanju garancije, dodatnoj opremi koja biti zanimljiva pri prodaji za 5 godina (ne, stakleni krov se ne sviđa baš svima op.a) i broju kilometara koji će taj automobil imati kad ga se odlučite riješiti.

Osiguranje vozila

Posljednjih godina cijene automobilskih osiguranja u Hrvatskoj porasle su za 15 do 30 posto zbog povećane inflacije. Također od 2024. i zbog novog zakona o obveznim osiguranjima koji donosi veću zaštitu vlasnika autombila, ali i više premije osiguranja.

Financiranje vozila

Kamate leasing društava kroz koje se većina tvrtki nabavlja vozila snažno su porasle zadnjih par godina zbog rasta Euribora, referentne kamatne stope. Možda vas taj rast kamata manje smeta ako ste kao i većina ugovorili fiksnu kamatnu stopu. U suprotnom vaš automobil kojeg sad gledate na parkingu postao je još skuplji.
Iznos kamate ne mora biti najveći izazov ako ste na vrijeme izabrali optimalan model leasinga za vašu tvrtku.

Moove On usluge

Iz svega navedenog jasno je kako nerazumijevanje svih troškova povezanih s posjedovanjem voznog parka može dovesti do niza financijskih izazova za tvrtku.

Višegodišnje iskustvo u prodaji i održavanju vozila naša je najveća vrijednost koju možemo podjeliti s vama i zajedno oblikovati vozni park koji će odgovarati vašim mogućnostima i potrebama.

Moove On i slični pružatelji usluga na tržištu mogu biti rješenje jer korisniku osiguravaju predvidljivi trošak korištenja vozila (koji obuhvaća, između ostalih, troškove financiranje vozila, redovno i prošireno održavanje, obvezno i kasko osiguranje, troškove guma, troškove zamjenskog vozila) tijekom cijelog razdoblja korištenja vozila, a preuzimaju većinu rizika koje mogu donijeti promjene na tržištu.

Kako optimizirati troškove voznog parka vaše tvrtke? Bez ikakvih obaveza dogovorite sastanak s Moove On savjetnikom.

Podijeli s prijateljima: