MOOVE ON kroz ponudu dugoročnog najma vozila želi svojim korisnicima osigurati što širi izbor mogućnosti kako bi oni mogli odabrati opciju mobilnosti koja najbolje odgovara njihovim željama i potrebama.
HEV, PHEV i EV automobili u MOOVE ON Zelenoj ponudi dugoročnog najma vozila
MOOVE ON Zelena ponuda dugoročnog najma električnih, plug-in hibridnih i hibridnih automobila jednostavno je rješenje za zeleni vozni park. Sve usluge vezane za korištenje vozila objedinjene su na jednom mjestu, a svi troškovi na jednom računu. Automobili u MOOVE ON Zelenoj ponudi dugoročnog najma se financiraju kroz operativni leasing koji je često izbor tvrtki radi prednosti koje im pruža. Koje su financijske prednosti modela dugoročnog najma vozila za tvrtke potražite ovdje.
Zelena budućnost mobilnosti?
Snažna globalna urbanizacija i klimatski izazovi s kojima se susrećemo nametnuli su potrebu promišljanja kako će mobilnost izgledati već u bliskoj budućnosti.
Jedna od tema svakako je kako smanjiti utjecaj emisije CO2 na klimu. Najdalje u promišljanju po toj temi otišla je Europa, odnosno EU. Ne samo u promišljanju već i u postavljenim ciljevima i provedbi.
“Fit for 55”
U svojoj agendi “Fit for 55” EU planira smanjene emisije CO2 za 55% do 2030. godine. Među mnogim mjerama to se odnosi i na prilagođavanje zakonskih okvira i javnih politika te izgradnju potrebne infrastrukture u cilju dinamične penetracije vozila s nultom emisijom na europskim tržištima.
Već 2025. godine planirana su neka ograničenja za ICE (Internal Combustion Engine) vozila, odnosno za automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem (ponajviše se to do 2025. odnosi na dizelska vozila). S 2030. godinom planiran je prestanak prodaje ICE vozila, a za 2035. i zabrana proizvodnje vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Neka od tržišta, članica EU, su već napravile – manje ili veće – konkretne korake prema ispunjenju ciljeva spomenute agende u smislu postojećeg udjela vozila s nultom emisijom na tržištu, osiguranju potrebne infrastrukture (punionice) te implementacije javnih politika. To se odnosi na zemlje poput Norveške, Nizozemske, Švedske, Finske, Danske, Njemačke i Francuske.
No, za mnoge tvrtke na tržištu EU to će značiti znatna ulaganja u svoje flote u dolazećem kratkom i srednjem razdoblju.
Ekonomska strana odluke o zelenom voznom parku
Dodatno, važan motiv za tvrtke te kupce i korisnike vozila općenito, a kao takav možda presudan za uspjeh EU plana, jest kakve će im benefite prelazak na održive vozne parkove donijeti, odnosno, kako im to može unaprijediti poslovanje.
Pri tome će se prije svega uspoređivati TCO (Total Cost of Ownership) vozila s nultom emisijom u usporedbi s vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem. Dakle, koliki su ukupni troškovi korištenja održivih vozila u odnosu na vozila s konvencionalnim pogonom?
Na primjer, kod EV vozila je niži trošak održavanja zasigurno na njihovoj strani u odnosu na ICE vozila. Puno manje pokretnih dijelova motora kod EV vozila, nema troškova izmjene motornog ulja kao niti potrebe za izmjenama filtera ulja te ostali faktori daju prednost EV vozilima prema ICE vozilima što se tiče troškova održavanja. Ne postoji još duže iskustvo niti veći broj vozila na tržištu za točnije podatke, ali neki proizvođači daju procjene da se radi i čak do 30-40% uštede u održavanju za EV vozila u odnosu na ICE vozila.
“Mana” EV vozila, što se tiče TCO, je dosta visoka trenutačna razina nabavnih cijena EV vozila u odnosu na ICE vozila. To bi se, vjerujemo, moglo korigirati dinamičnim povećanjem volumena prodaje EV vozila (koji do ovog trenutka imaju mali udio na većini tržišta).
Dodatno, posebna tema odnosi se na troškove energije koja pogoni takva vozila. U ovom trenutku, prednost je na strani EV vozila u odnosu na ICE vozila. Vjerujemo da će tako i ostati. Naravno, važno je biti svjestan da za korisnika generalno ne postoji besplatna energija. Jedino, na primjer, ako možda u budućnosti vozila u potpunosti pogonjena na solarni pogon ili na neki drugi izvor obnovljive energije, uz odgovarajuća tehnološka rješenja, ne nađu put do tržišta.
Važna je tema i buduće tržište rabljenih EV vozila. Kako će se tehnologije u kratkom roku razvijati? Koje će u budućnosti biti otkupne vrijednosti tih vozila, koliko će vrijediti u budućnosti? Veliki izazov u ovom trenutku za sve one koji preuzimaju buduće rizike u tom segmentu automobilskog tržišta.
Dugoročni najam vozila kao model koji smanjuje rizike odluke o zelenom voznom parku
Moguće da je dobro rješenje za nove korisnike održivih voznih parkova usluga dugoročnog najma automobila kakvu pruža i Moove On Mobility Solutions, full-service leasing s all-in uslugama na jednom mjestu. Usluga dugoročnog najma vozila u kojoj su za cijelo vrijeme najma fiksno ugovoreni i svi troškovi održavanja te pružatelj usluge preuzima na kraju najma rizik procjene vrijednosti korištenog vozila na tržištu.
Zelena budućnost voznih parkova?
Generalno, široka je ovo tema koju je teško predstaviti u ovako kratkom formatu. Također izazovna za sve proizvođače kao i za sve sudionike na automobilskim tržištima EU.
Važno je spomenuti da postoje i drugačija razmišljanja te kritike ovog EU plana. Od pitanja da li su EV vozila stvarno toliko ekološki prihvatljivija od ICE vozila. Pa do pitanja zašto se EV vozila toliko favoriziraju u odnosu na možda druge moguće tehnologije i rješenja poput vozila na vodikov pogon, sintetska goriva i ostalih mogućih rješenja za održivi vozni park u Europi. Kritika je ovog rješenja i da stavlja sve na automobilskom tržištu (od proizvođača do korisnika) pod veliki pritisak te velike izazove i rizike u kratkom razdoblju.
Kako god bilo, promjene su tu. Vjerujemo da te promjene mogu donijeti brzi razvoj novih tehnologija I rješenja koji će biti od koristi za sve u Europi te globalno te pridonijeti kvalitetno zadanim ciljevima očuvanja okoliša u budućnosti.
Uskoro ćemo u drugom dijelu bloga Zelena budućnost mobilnosti obratiti više pažnje na situaciju s održivim voznim parkovima u Hrvatskoj kao i što očekuje naše tvrtke na putu prema zelenim voznim parkovima.
Do tada više informacija o MOOVE ON Zelenoj ponudi možete naći na https://www.mooveon.hr/zelena-ponuda/ , a o cjelokupnoj MOOVE ON ponudi dugoročnog najma vozila na https://www.mooveon.hr/top-ponuda-2022/.
Dario Matečić
CEO, Move On Mobility Solutions d.o.o.
Višegodišnje iskustvo rada na automobilskom tržištu na raznim područjima, s mnogim izvanrednim automobilskim brandovima te na puno zanimljivih projekata. Interesiraju ga dinamične promjene kroz koje prolazi automobilsko tržište te kako pronaći inovativna i kvalitetna rješenja za mobilnost korisnika. Zato je od samog početka rada te tvrtke dio MOOVE ON tima.