MOOVE ON kroz ponudu dugoročnog najma vozila želi svojim korisnicima osigurati što širi izbor mogućnosti kako bi oni mogli odabrati opciju mobilnosti koja najbolje odgovara njihovim željama i potrebama.

HEV, PHEV i EV automobili u MOOVE ON Zelenoj ponudi dugoročnog najma vozila

MOOVE ON Zelena ponuda dugoročnog najma električnih, plug-in hibridnih i hibridnih automobila jednostavno je rješenje za zeleni vozni park. Sve usluge vezane za korištenje vozila objedinjene su na jednom mjestu, a svi troškovi na jednom računu. Automobili u MOOVE ON Zelenoj ponudi dugoročnog najma se financiraju kroz operativni leasing koji je često izbor tvrtki radi prednosti koje im pruža. Koje su financijske prednosti modela dugoročnog najma vozila za tvrtke potražite ovdje.

Zelena budućnost mobilnosti?

Snažna globalna urbanizacija i klimatski izazovi s kojima se susrećemo nametnuli su potrebu promišljanja kako će mobilnost izgledati već u bliskoj budućnosti.

Jedna od tema svakako je kako smanjiti utjecaj emisije CO2 na klimu. Najdalje u promišljanju po toj temi otišla je Europa, odnosno EU. Ne samo u promišljanju već i u postavljenim ciljevima i provedbi.

“Fit for 55”

U svojoj agendi “Fit for 55” EU planira smanjene emisije CO2 za 55% do 2030. godine. Među mnogim mjerama to se odnosi i na prilagođavanje zakonskih okvira i javnih politika te izgradnju potrebne infrastrukture u cilju dinamične penetracije vozila s nultom emisijom na europskim tržištima.

Već 2025. godine planirana su neka ograničenja za ICE (Internal Combustion Engine) vozila, odnosno za automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem (ponajviše se to do 2025. odnosi na dizelska vozila). S 2030. godinom planiran je prestanak prodaje ICE vozila, a za 2035. i zabrana proizvodnje vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Neka od tržišta, članica EU, su već napravile – manje ili veće – konkretne korake prema ispunjenju ciljeva spomenute agende u smislu postojećeg udjela vozila s nultom emisijom na tržištu, osiguranju potrebne infrastrukture (punionice) te implementacije javnih politika. To se odnosi na zemlje poput Norveške, Nizozemske, Švedske, Finske, Danske, Njemačke i Francuske.

No, za mnoge tvrtke na tržištu EU to će značiti znatna ulaganja u svoje flote u dolazećem kratkom i srednjem razdoblju.

Ekonomska strana odluke o zelenom voznom parku

Dodatno, važan motiv za tvrtke te kupce i korisnike vozila općenito, a kao takav možda presudan za uspjeh EU plana, jest kakve će im benefite prelazak na održive vozne parkove donijeti, odnosno, kako im to može unaprijediti poslovanje.

Pri tome će se prije svega uspoređivati TCO (Total Cost of Ownership) vozila s nultom emisijom u usporedbi s vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem. Dakle, koliki su ukupni troškovi korištenja održivih vozila u odnosu na vozila s konvencionalnim pogonom?

Na primjer, kod EV vozila je niži trošak održavanja zasigurno na njihovoj strani u odnosu na ICE vozila. Puno manje pokretnih dijelova motora kod EV vozila, nema troškova izmjene motornog ulja kao niti potrebe za izmjenama filtera ulja te ostali faktori daju prednost EV vozilima prema ICE vozilima što se tiče troškova održavanja. Ne postoji još duže iskustvo niti veći broj vozila na tržištu za točnije podatke, ali neki proizvođači daju procjene da se radi i čak do 30-40% uštede u održavanju za EV vozila u odnosu na ICE vozila.

“Mana” EV vozila, što se tiče TCO, je dosta visoka trenutačna razina nabavnih cijena EV vozila u odnosu na ICE vozila. To bi se, vjerujemo, moglo korigirati dinamičnim povećanjem volumena prodaje EV vozila (koji do ovog trenutka imaju mali udio na većini tržišta).

Dodatno, posebna tema odnosi se na troškove energije koja pogoni takva vozila. U ovom trenutku, prednost je na strani EV vozila u odnosu na ICE vozila. Vjerujemo da će tako i ostati. Naravno, važno je biti svjestan da za korisnika generalno ne postoji besplatna energija. Jedino, na primjer, ako možda u budućnosti vozila u potpunosti pogonjena na solarni pogon ili na neki drugi izvor obnovljive energije, uz odgovarajuća tehnološka rješenja, ne nađu put do tržišta.

Važna je tema i buduće tržište rabljenih EV vozila. Kako će se tehnologije u kratkom roku razvijati? Koje će u budućnosti biti otkupne vrijednosti tih vozila, koliko će vrijediti u budućnosti? Veliki izazov u ovom trenutku za sve one koji preuzimaju buduće rizike u tom segmentu automobilskog tržišta.

Dugoročni najam vozila kao model koji smanjuje rizike odluke o zelenom voznom parku

Moguće da je dobro rješenje za nove korisnike održivih voznih parkova usluga dugoročnog najma automobila kakvu pruža i Moove On Mobility Solutions, full-service leasing s all-in uslugama na jednom mjestu. Usluga dugoročnog najma vozila u kojoj su za cijelo vrijeme najma fiksno ugovoreni i svi troškovi održavanja te pružatelj usluge preuzima na kraju najma rizik procjene vrijednosti korištenog vozila na tržištu.

Zelena budućnost voznih parkova?

Generalno, široka je ovo tema koju je teško predstaviti u ovako kratkom formatu. Također izazovna za sve proizvođače kao i za sve sudionike na automobilskim tržištima EU.

Važno je spomenuti da postoje i drugačija razmišljanja te kritike ovog EU plana. Od pitanja da li su EV vozila stvarno toliko ekološki prihvatljivija od ICE vozila. Pa do pitanja zašto se EV vozila toliko favoriziraju u odnosu na možda druge moguće tehnologije i rješenja poput vozila na vodikov pogon, sintetska goriva i ostalih mogućih rješenja za održivi vozni park u Europi. Kritika je ovog rješenja i da stavlja sve na automobilskom tržištu (od proizvođača do korisnika) pod veliki pritisak te velike izazove i rizike u kratkom razdoblju.

Kako god bilo, promjene su tu. Vjerujemo da te promjene mogu donijeti brzi razvoj novih tehnologija I rješenja koji će biti od koristi za sve u Europi te globalno te pridonijeti kvalitetno zadanim ciljevima očuvanja okoliša u budućnosti.

Uskoro ćemo u drugom dijelu bloga Zelena budućnost mobilnosti obratiti više pažnje na situaciju s održivim voznim parkovima u Hrvatskoj kao i što očekuje naše tvrtke na putu prema zelenim voznim parkovima.

Do tada više informacija o MOOVE ON Zelenoj ponudi možete naći na https://www.mooveon.hr/zelena-ponuda/ , a o cjelokupnoj MOOVE ON ponudi dugoročnog najma vozila na https://www.mooveon.hr/top-ponuda-2022/.

Dario Matečić
CEO, Move On Mobility Solutions d.o.o.

Višegodišnje iskustvo rada na automobilskom tržištu na raznim područjima, s mnogim izvanrednim automobilskim brandovima te na puno zanimljivih projekata. Interesiraju ga dinamične promjene kroz koje prolazi automobilsko tržište te kako pronaći inovativna i kvalitetna rješenja za mobilnost korisnika. Zato je od samog početka rada te tvrtke dio MOOVE ON tima.

Podijeli s prijateljima:

Iza engleskih skraćenica u naslovu teksta stoji Total Cost of Ownership (TCO), jedina metrika o kojoj trebate razmisliti ozbiljno kad kupujete, unajmljujete ili financirate vozilo. Razlog? Upravo druga engleska skraćenica TKO – Technical Knockout.

Igre riječima na stranu, približiti ćemo vam kako financijski odgovorno pristupiti održavanju voznog parka tvrtke i kojih par svježih statističkih podataka trebate unijeti u svoj kalkulator.

Konkurentan ukupni trošak vlasništva vozila

U svom najjednostavnijem obliku, ukupni trošak vlasništva (TCO) je izvorna nabavna cijena vozila, umanjena za njegovu buduću vrijednost (amortizacija), plus svi porezi i tekući troškovi.

To uključuje obavezno automobilsko osiguranje, kasko osiguranje, troškove pri registraciji vozila – tehnički pregled, eko test, naknadu za ceste, posebnu naknadu za okoliš, porez na cestovna motorna vozila i ostale naknade, godišnje servise i izvanredne popravke, troškove nabavke, sezonske zamjene i čuvanja guma, troškove zamjenskog vozila kada je vozilo na servisu, cestarine i potrošnju goriva.

Porezi i njihov obračun traže detaljno pojašnjenje, posebno ako zaposlenicima dajte automobil na stalno korištenje što predstavlja njihovu plaću u naravi. Zato prije svega razgovarajte s voditeljem financija ili poreznim savjetnikom.

Već sad smo nabrojali puno toga što ne stoji u atraktivnoj akcijskoj cijeni vozila u prodajnom oglasu, zar ne?

Vrijedne informacije koje ste možda propustili prošli mjesec

Niste zapeli u gužvi. Vi ste gužva!

“Vozilo se izmicalo drugima s puta, iznenada se zaustavljalo ispred prometnih raskrižja, propuštalo druge automobile i ponašalo se kao da poznaje sve detalje svakog zamislivog prometnog pravila.”

Ova rečenica, slobodno prevedena, preuzeta su iz znanstvenofantastičnog romana pod nazivom “Utopolis” koji je napisao Werner Illing prije gotovo stotinu godina – 1930. Kada ju čitate, teško je vjerovati kako je prije toliko godina njemački autor uspio točno predvidjeti vrste stvari na koje se proizvođači vozila sada jako usredotočuju.

Zapravo, tijekom svog romana dotaknuo se i teme, danas toliko bitne, povezanosti kada je opisao kako funkcioniraju “misteriozni automobili koji sami sobom upravljaju”. Na prednjem dijelu svakog vozila bilo je “malo oko s prizmom” koje je djelovalo na električne ćelije osjetljive na svjetlost i komuniciralo s električnim očima koje su bile “diskretno uvučene u zidove kuća”. “Ove mehaničke oči reguliraju brzinu i upravljanje pomoću izmjeničnog odraza zrcala.”
94 godine kasnije, u eri u kojoj se cestovni promet sve više digitalizira, naše se društvo nalazi na pragu vjerojatno najveće revolucije mobilnosti od izuma automobila.

Softver i elektronika preuzimaju sve više zadataka od vozača, pretvarajući automobile u kotrljajuće strojeve visoke tehnologije. Svi renomirani proizvođači sada nude potpomognutu i poluautomatiziranu vožnju, a broj vozila opremljenih značajkama automatizirane vožnje značajno će se povećati u nadolazećim godinama.

Hoćemo li tako smanjiti gužve na cesti? Možda će i to netko proučavati za stotinu godina.

Što možete učiniti za sigurnost vožnje na hrvatskim cestama?

Stopa smanjenja smrtnosti na cestama u Hrvatskoj u posljednjem je desetljeću dosegla 30%, nadmašujući prosjek EU-a i pokazujući predanost države sigurnijim cestama. Iako cilj nacionalne strategije smanjenja od 50% do 2020. nije postignut, ostvarena su značajna poboljšanja. Međutim, smrtnost na cestama u Hrvatskoj i dalje je znatno viša od prosjeka EU-a, što naglašava potrebu za daljnjim naporima i mjerama za poboljšanje sigurnosti na cestama.

Hrvatska je četvrta najgora europska zemlja po broj smrtno stradalih, 71 stradali na milijun stanovnika. Za usporedbu u Norveškoj je taj broj 21.

U Francuskoj, strategija sigurnosti cestovnog prometa uključujući praćenje, evaluaciju i usmjeravanje odluka politike u izgradnji maksimalno automatiziranog sustava za provođenje programa smanjena brzine. Zato je u 2023. izdano više od 17 millijuna prekršajnih prijava zbog prebrze vožnje, što znači da je gotovo svaki drugi automobil u Francuskoj dobio kaznu (u Francuskoj je 2023. bilo registrirano 38.9 milijuna osobnih vozila).

Sigurna i odgovorna vožnja u novom automobilu jedno je od rješenja sigurnosti na cestama.

Potpuna digitalizacija vožnje

Softver je ključan za budućnost automobilske industrije. Neki vozači misle da ga ima previše u današnjim automobilima dok drugi kukaju kako ga je premalo i kako ne radi kako ispravno. Dostupni podaci pokazuju da se samo 15% do 20 % trenutačnih zaposlenika u europskim kompanijama bavi softverskim rješenjima.
Svjesni takvog stanja europski prozvođači automobila, pokušavanju pronaći holistička rješenja. Primjerice, europski vodeći proizvođači razvijaju zajedničke ili interoperabilne softverske platforme kako bi izbjegli skupe samostalne aktivnosti.

Rano zapošljavanje, prekvalifikacija i akvizicija novih talenata također mogu pomoći u razvoju novih softwareskih rješenja. Veliki europski proizvođači intenziviraju rano zapošljavanje izravno sa sveučilišta i potiču obrazovanje svojih trenutnih zaposlenika kroz STEM i partnerstva sa sveučilištima i školama. Istraživanje pokazuje da je prekvalifikacija već u punom tijeku: 37% europskih automobilskih dobavljača trenutno radi na prekvalificiranju, a još 41% ih planira provesti. Kako bi privukli kvalificirane softverske talente iz drugih regija, europski poslodavci trebali bi ubrzati procese oko radnih dozvola i zadovoljiti zahtjeve novih talenata u pogledu plaće, beneficija i radnih uvjeta.

Što mislite jesu li današnji automobili previše ili premalo digitalizirani?

Amortizacija automobila

Gorivo i osiguranje su na primjer očiti tekući troškovi  , ali amortizacija vozila (razlika između vrijednosti automobila kada ga kupite i kada ga odlučite prodati) najveći je trošak posjedovanja automobila, ali i uvelike skriven.

Automobile mijenjamo u prosjeku svakih 3-5 godina. Neki novi automobili mogu imati pad vrijednosti za čak 20-35% u prvoj godini, a često će izgubiti 50% ili više tijekom tri godine.

Na primjer, ako uzmete dva automobila na jeftinijem kraju tržišta, možete vidjeti da je automobil B u početku jeftiniji za 2000 eura, ali zapravo košta više tijekom tri godine od automobila A.

Čak i ako skuplji automobil A također ima veće troškove rada, manje se amortizira.
U međuvremenu, automobil B, koji je jeftiniji za kupnju i vožnju, gubi vrijednost puno više.
Zapravo, amortizira se toliko više da je početna ušteda od 2000 eura u potpunosti nadmašena amortizacijom tijekom tri godine.

Kako možete smanjiti amortizaciju svog automobila i maksimizirati njegovu vrijednost pri prodaji? Od početka treba istražiti i razmisliti o marki i modelu vozila, čak i njegovoj boji, trajanju garancije, dodatnoj opremi koja biti zanimljiva pri prodaji za 5 godina (ne, stakleni krov se ne sviđa baš svima op.a) i broju kilometara koji će taj automobil imati kad ga se odlučite riješiti.

Osiguranje vozila

Posljednjih godina cijene automobilskih osiguranja u Hrvatskoj porasle su za 15 do 30 posto zbog povećane inflacije. Također od 2024. i zbog novog zakona o obveznim osiguranjima koji donosi veću zaštitu vlasnika autombila, ali i više premije osiguranja.

Financiranje vozila

Kamate leasing društava kroz koje se većina tvrtki nabavlja vozila snažno su porasle zadnjih par godina zbog rasta Euribora, referentne kamatne stope. Možda vas taj rast kamata manje smeta ako ste kao i većina ugovorili fiksnu kamatnu stopu. U suprotnom vaš automobil kojeg sad gledate na parkingu postao je još skuplji.
Iznos kamate ne mora biti najveći izazov ako ste na vrijeme izabrali optimalan model leasinga za vašu tvrtku.

Moove On usluge

Iz svega navedenog jasno je kako nerazumijevanje svih troškova povezanih s posjedovanjem voznog parka može dovesti do niza financijskih izazova za tvrtku.

Višegodišnje iskustvo u prodaji i održavanju vozila naša je najveća vrijednost koju možemo podjeliti s vama i zajedno oblikovati vozni park koji će odgovarati vašim mogućnostima i potrebama.

Moove On i slični pružatelji usluga na tržištu mogu biti rješenje jer korisniku osiguravaju predvidljivi trošak korištenja vozila (koji obuhvaća, između ostalih, troškove financiranje vozila, redovno i prošireno održavanje, obvezno i kasko osiguranje, troškove guma, troškove zamjenskog vozila) tijekom cijelog razdoblja korištenja vozila, a preuzimaju većinu rizika koje mogu donijeti promjene na tržištu.

Kako optimizirati troškove voznog parka vaše tvrtke? Bez ikakvih obaveza dogovorite sastanak s Moove On savjetnikom.

Podijeli s prijateljima: